東京大学

Department of Systems Innovation,School of Engineering,
The University of Tokyo

  システム創成学専攻紹介(HASEKO-KUMA HALL)

◆大学院入試について◆ 入試説明会を4月26日、5月25日に開催します。

お知らせ

2019.10.15(Tue)

イベント

第1回システム創成学学術交流会の開催について(11月22日)

LINEで送る

システム創成学専攻所属大学院生各位

以下の通り、「システム創成学学術交流会」を11月22日に開催します。
皆さん現役の大学院生同士ならびに当専攻を修了されたOB/OGが学術的に交流する場を提供するものです。

日時: 2019年11月22日13:00-
会場: 東京大学本郷キャンパス 工学部3号館422・423・424会議室
・13:00-14:30 第一部(各研究室の大学院生による研究紹介)
・14:30-14:40 休憩
・14:40-16:10 第二部(OB/OGによる現在取り組んでいることの紹介)
・16:10-17:00 懇談会

第一部では皆さんが現在研究している内容(あるいは研究室における研究活動)について、
ポスターを作成し発表していただきます。各研究室からM1生を主として2名以上参加いただき、
発表者を適宜交代して、他研究室の発表も聴講し理解を深めて下さい。
また、OB/OGに対する発表は研究のアップデートという位置付けになります。
(なお、ポスターはA1サイズ1枚(A4サイズ8枚分)までとします)
ノートPCの使用は可ですが、プロジェクターの使用は不可とさせていただきます。

第二部ではOB/OGが現在取り組まれていることを紹介していただきます。
皆さんのキャリアプラン形成の参考になると思いますので、
出来るだけ多くのOB/OGと交流するよう心掛けて下さい。

会場のキャパシティのため、発表の割り当てがない研究室も一部ありますが、
積極的に参加して交流を深めて下さい(割り当ての有無は各指導教員にご確認下さい)。

それでは皆さんの参加、ご発表を教員一同楽しみにしています。

専攻長 和泉潔
企画 青山和浩、合田隆、川畑友弥、藤井秀樹

本件のお問い合わせは専攻HP 問い合わせフォーム よりお願い致します。

"Systems innovation academic networking"

We hereby announce the event "Systems innovation academic networking", which will be held on 22 November. This event will provide you with an opportunity to make academic networking between current graduate students and alumni of the department. The detail of the event is as follows.

Date: From 1pm to 5pm, 22 November 2019.
Venue: Rooms 422/423/424, 3rd Eng. Bld.
・13:00-14:30 Part I (Research presentation by current graduate students)
・14:30-14:40 Short break
・14:40-16:10 Part II(Ongoing activity presentation by alumni)
16:10-17:00 Informal gathering for discussions

In Part I, you, current graduate students, will give poster presentation on your research (or on research activity in your laboratory). More than 2 graduate students (mainly M1 students) from each laboratory are encouraged to join the event and give poster presentations/listen to presentations from other laboratories. Please deepen your understanding on research activities in the whole department. Your presentation to alumni is to show them recent research updates. (Here, the maximum size of poster is one piece of A1, that is, 8 pieces of A4. You can use your laptop alternatively, although using a projector is not allowed.)

In Part II, alumni will give poster presentations on their ongoing activities. Since this part will be helpful for you to think about your future career, you are encouraged to interact with as many alumni as possible.

Due to the limited capacity of the venue, some laboratories are not assigned to give presentations. Even so, you are encouraged to join the event and make academic networking. (Please contact your supervisor about whether your laboratory is assigned to give presentations or not.)

On behalf of all the staff in the department, we are looking forward to your participation and presentation.

Kiyoshi Izumi (Head of Department)
Kazuhiro Aoyama, Takashi Goda, Tomoya Kawabata, Hideki Fujii (Organizers)

Please feel free to contact us if you have any questions.

 

 

 

お知らせ一覧に戻る

pagetop